Monday, March 21, 2011

Org yg saya suka

Org pertama yg sy suka...
namanya nur afiqah binti russli
mukanya agak comel n
senyumnya sungguh manis bgi sy....
stiap hari sy ngok dia....
tpi sy malu wlupun dia selalu buli saya ><
sy bermula suka pada dia apabila melihat dia bersenyum pada sy...
Tidak tahu nape hati saya sungguh ^^ apa bila melihat dia senyum.......
sy yakin dia jodoh saya tpi malangnya bukan....so kami hanya berkawan....
sy simpan hati sy terhadapnya shingga sy darjah 6.......
sy bergembira dpt jupe dia kat skola jalan peel
mungkin ada peluang nak luahkan hal sebenar
tpi...lama2nya
sy ngok dia sudah berubah sikit....
alamak
>< dia dah mula bermesra bersama dgn lelaki hensem yg bernama F........
nape dia berjaya tpi sy tidak huhu
sy sgt cemburu tpi x boleh la 
Mungkinlah
sy x dpt nak bandingkn dgn dia
dia hensem,pintar,dan agak popular dikalangan kawan dan cikgu
Ini mungkinlah sy gemuk,x hensem,dan hanya terima org buli sy....
akhirnya sy berputus asa utk luahkn perasaan saya terhadapnya...
dn sy hormat keputusannya.....
smpai sekarang mak ayah masih ingat nur afiqah...
sbb mak ayah saya lebih kenali dia dripada org lain
mak ayah masih ingat saya masih suka kat dia..
tpi skrg tiada hati utknya...^^
ia mmg hal sebenar


Org kedua yg sy suka....
namanya nur carmeela....
mukanya agak lawa dan ada lesung pipi bile senyum..^^
mak dia cikgu kemahiran hidup ( cikgu roy )
stiap dia balik ptg dri skola kampung baru...
sy ada kelas cikgu roslina..
bile habis kelas...
sy sempat ngok + +....
tpi sy malu nak berckp dgnnya...
.......
sy x ingat bagaimana sy dpt no dia....
sy dgn dia selalu mesej guna no digi
mesej sungguh seronok mcm adai berbual dgn dia
sy pernah beritau dia yg saya sangat suka kat dia...
Dia balas mesej sy
sy x sbo nak ngok mesej...
malang,dia ingat sy bergurau.....x per..mcm x berjaya jugak
pernah 1 kali sy jumpa dia kat jusco krn ingin berjumpa...
malangnya skejap berjumpa dia disbbkan mak ayah sy x benarkn sy jumpa dia...
saya dpt mesej dri ayah sy..
(Kalau awk pergi jumpa dia..awak lah anak derhaka)
sy sgt takut bila baca mesej  so sy terus balik...
alahai tu x jadi...
mungkin ada sbb Allah telah takdirkn mak ayah menjaga sy..^^
sy btl harap dia jodoh sy...tpi x per
bila sy dah masuk tingkatan 2...dia tingkatan 1.....
sy happy dia masuk ke skolah desa perdana
sy masih suka kat dia....
wlupun dia masih fiki sy bergurau huhu
sy ada bual dgn dia hehe
smpai sy msuk tingkatan 3 tukar ke skolah MBS
sy rindu kat skola desa perdana n dia...
bila dah 5 bulan....
sy terkjut yg cikgu beritau....
(tau x dia n f dah mula bercinta) rasa pelik 
bila sy ngok cikgu ckp...hati sy rasa sedih npe x berjaya.....alahai alahai....
tension sy btl masa tu huhuuuu...x per..tu mmg takdirnya..
apa guna alahai~~
so x ada siapa yg leh buatkn sy happy....huhu
....
stelah tamat skola tingkatan 5 bagaikan dah keluar dri penjara...
sy masih teringat kata2nya dan mukanya .......
rasanya 5 tahun lebih,sy suka kat dia(kalu x silap kira ^^)...
wlupun dia dah berpunya....( sy mmg bodoh sgt sgt suka katnya)
mungkin sbb sy x layak or sy gemuk kn kn kn...
so sy berusaha utk lupakan dia....
terlalu lama....
ramai kawan sy juga sokong sy...
tpi x per...kan ia kisah lama


Setelah melupakan hal kisah lama....
sy telah memulakan kehidupan bru di Politeknik JOHOR BAHRU...
sy sem 1 amik kos grafik...
ada 9 org di kelas saya
Disitulah org yg ketiga sy suka 
yg bernama S......N......
dia sungguh comel,montel,degil,dan nakal shingga lelaki lain x berani jumpa dia hehe....
tpi sy x takut haha
yg pelik
saya mcm tidak percaya...
stiap hari kebetulan jupe dgn dia huhu
esok lagi..kebetulan jumpa kat kantin....
esok lagi...jumpe kat JRKV (Jabatan RekaBentuk Grafik Dan Komunikasi Visual)
huh..sy terfikir...asyik jupa jupa...
tpi x penah berckp..malu je heheee
so o0 dalam otak ngah terfikir...(adakah dia org yg sesuai utk saya) o.0 0.o o.0 0.o
aik
Bile dah jupa dia...
dia asyik buli saya..
katanya..
(haha npe awk gemuk nape pakai seluar senget haha..)
(Nape muka awk macam bengong)
...
pelik nape sy boleh bersbr dgn dia ==
dan diam jugak
Pada suatu hari,sy masuk ke bilik kawan sy...
sy panggil dia h......
sy bru tahu dia kawan s...n.....
so sy asyik tanya dgn dia pasal s.....n
hehe...
Pada keesokan pagi,sy ada kelas ptg fotografi...
ada kerja baru iaitu amik gambar yg berjenis fotografi...
amik gambar shingga sy naik ke tingkat 4(mmg serupa org bengong) haiz
bile sy ngok mana2....
0 0 tu s.....n......apa dia buat.....
alamak...dia kejar shingga jupa sy....dia sungguh berani lol
biasanya org jumpa sy mesti ucap ASSALAMUALAIKUM...
tpi dia tidak...dia terus tanya saya (adakah awak suka saya)==
Dlm hati sy,rahsia telah terbongkar krn dia da tahu...><
gementarnya sy jawab sy y.....ya.. terus balik ke kelas ><
dia panggil sy WEEEII dgn kuat ==
dia kata sorry x dpt sbb dia dah berpunya...tpi kalu ada jodoh mungkin akn dpt..><
so sy x nak ganggu kehidupan dia..^^
banyak kenangan yg dia buli sy ==
....
ada lagi..tpi panjang ==
saya masih sbr lagipun x berjaya.....
dah berlalu 
k...da


Org keempat yg sy suka....
wahhahaa
namanya S.... L.....
dia sungguh comel dan montel ...
masa sy LI dgn aizat
sy mula berbual dgn dia melalui fb...
kami suka buli dan bual...
apa yg paling lawak...
sy bagi dia no 01234567890...
dia percaya hahaha
bru dia jawab (jgn harap sy bodoh tumbuk)..haha x sgka dia bgitu comel...
setelah henti ketawa dan bgi dia no saya sebenar hehe
nampak dia mahu nombor saya haha kn kan :P
apa yg best..dia panggil sy panda...sy pula panggil dia nenek,nek sumbu dan nek mok hehe
x hbis buli hehe....
shingga kali pertama kami berjupe kat PJB...
wah..alamak..x percaya dia tu ke hehe
sy terkjut..dia seorang pemarah haha..
asyik cubit saya....shingga sy sakit T.T..
so dia kata padan muka...==!
amboi jahat dia btul asyik cubit saya
haha
yg paling terharu...dia snggup tahan lapar smata2 tunggu sy...
wlupun kami bukan pasangan kekasih ^^
x kira sy sibuk..dia tetap faham dan sentiasa mesej sy...
(panda,dah makan ke lom)....
masa sy tido...
dia masih sms (panda,ada dimana)
jika x jawab (panda,=(...)
saya bgun ngok sms alamak...
so saya lekas jawab...
(maaf nek tdi panda tido ya )
wah..rasanya dia sgt sesuai utk sy....sy berdoa agar sy memlih dgn btul
banyak kenangan bersama dgn dia...
Hati sy rasa ada malu bila berckp dgn dia...
rasanya hati dgn perasaan sy dah mula menyukai dia krn dia seseorang yg yg baik dan sentiasa layan saya dgn baik...
wlupun ramai org buli dia tpii dia X KISAH asalkan semua enjoy...
Dlm hati sya..wah besarnya dia sungguh bersbr....
kami dah mula saling suka dan menyayangi.....
dia tanya saya
(kita ni bukan pasangan kekasih ke so apa hehe? ) hehe comel dia... 
hahaha
lama2 memahami dan kesusahan dpt diselesaikn alhamdullillah
bile dah dekat hari raya
disitulah
kami bermula mesej dgn bgitu istimewa
ialah
Sy mula PIKAT dia masa HARI RAYA PERTAMA
smpai skrg kami kekal dalam percintaan
^^ insyaallah





2 comments:

  1. bnyak tol bekas awek mu.. astaga huhu. if bleh, cpat2 kawen la. jgn lama2, x elok tau. apapun, semuga bahagia slalu wahai hakim.. ^_^v

    ReplyDelete